Vakıf Kuruluş Yılı
07 Ağustos 2022


...

Kağıthane
Hacı Bektaş Velİ
Eğİtİm ve Kültür Vakfı

Resmi Senedi

VAKFIN ADI :

Madde 1.

Vakfın adı "KÂĞITHANE HACI BEKTAŞ VELİ EĞİTİM VE KÜLTÜR VAKFI" dır.
İşbu resmi senette "VAKIF" olarak anılacaktır. Kısa adı K.HANE-HBVV'dır.

VAKFIN KURUCUSU :

Madde 2.

Vakfın kurucusu "Kâğıthane Hacı Bektaş Veli Eğitim ve Kültür Derneği" 'dir.

VAKFIN MERKEZİ :

Madde 3.

Vakfın merkezi İstanbul İli, Kâğıthane ilçesi'nde olup, adresi Nurtepe Mahallesi Menekşe Sokak No:38 Kâğıthane / İSTANBUL'dur. Yönetim kurulu kararıyla vakfın adresi değiştirilebilir. İlgili mevzuat çerçevesinde ve yönetim kurulu kararıyla yetkili makamlardan izin almak kaydıyla vakıf; yurtiçinde veya yurtdışında şube ve temsilcilikler açabilir.

VAKFIN AMACI :

Madde 4.

Vakıf, 5737 sayılı Vakıflar Kanunu hükümleri çerçevesinde kurulmuş özel ve tüzel kişiliğe sahip bir kuruluştur.
Vakfın amacı;
a) Evrensel kültür değerlerini yakalayan kültür mirasımızın araştırılması, ortaya çıkartılması, geliştirilmesi ve korunması ile ilgili çalışmalar yapılmak.
b) Anadolu inanç önderi ve bilim insanı Hacı Bektaş Veli’nin öğretilerini araştırılmak, belgelenmek, yaşatılmak ve geleceğe aktarmak.
c) Kongre, seminer, bilgilendirme, panel, konferans ve sohbet toplantıları, vb. bilimsel etkinlikler, kurslar, vb. eğitim faaliyetleri, kültürel faaliyetlerde ve etkinliklerde bulunmak.
d) Her derecede eğitim ve öğretim kurumları açmak,
e) Faaliyet alanlarına ilişkin tez ve araştırmaları desteklemek ve yayın yapmak.
f) Anadolu Aleviliği inancının kültür ve felsefesinin geniş kitlelere tanıtılmasını sağlamak, farklı inanç ve kültürler arasında dostluk, hoşgörü, karşılıklı sevgi ve saygının gelişmesine katkı yapmak.
g) Alevi yol mensuplarının inanç ve kültür boyutlarındaki çalışmalarına maddi ve manevi destek sağlamak,
h) Toplumsal çağdaş bir toplumda olması gereken diyalogları sağlamak ve geliştirmek, eşitsizlikleri gidermek amaçlı sosyal devlet ilkesi ve inanç özgürlüğü çerçevesinde gerekli yasal düzenlemeler için çalışmalar yapmak,
i) Aynı amaçla çalışan gerçek ve tüzel kişilerle karşılıklı yardım ve işbirliği içinde olmaktır.

VAKFIN FAALİYETLERİ :

Madde 5.

Vakıf amaçları doğrultusunda aşağıdaki faaliyetlerde bulunur;
a) Her türlü bilimsel, kültürel, sanatsal ve eğitsel yayınlar ve araştırmalar yapmak, desteklemek, dergi, kitap, broşür ve gazete çıkarmak.
b) Her türlü reklam faaliyetlerinde bulunmak, görüş, öneri ve faaliyetlerini elektronik ortamda kitlelere iletmek, duyurmak.
c) Seminer, panel, konferans, sohbet ve tartışma toplantıları, geceler ve benzer organizasyonlar düzenlemek.
d) Alevi-Bektaşi kültürünün somut olmayan kültürel miras kapsamındaki boyutuna ilişkin; gelenekler, müziksel ifadeler, mekansal ifadeler, toplumsal sosyolojik kurumlar, inançsal takvimler, kutsiyet hafızası, toplumsal bellek, folklor gibi konularda her türlü etkinlikler ve araştırmalar yapmak.
e) Kültür mirasımızı oluşturan tarihi eser ve anıtları restore etmek, destek olmak veya kültürü yaratanları ve yaşatanları araştırmak, araştırmaları teşvik etmek ve anıtlaştırmak, bu bağlamda yönetim kurulu kararı ile belirlenecek olan tekke ve türbelerin bakımını, onarımını, korunmasını ve tarihsel fonksiyonuna uygun şekilde hizmet ve faaliyette bulunmasına katkı sağlamak,
f) Sinema, tiyatro, müzik, halk oyunları, resim, edebiyat ve tüm sanat dallarında faaliyet göstermek, bu alanlarda yapılan her türlü çalışmaya destek olmak, kitlelerle buluşturmak,
g) Arşiv, kütüphane, müze gibi kültürel mekanlar oluşturmak.
h) Kültür evleri ve kültür merkezleri yapmak veya yaptırmak, inanç, kültür ve özellikle tasavvuf bilgin ve önderleri ile ilgili araştırma yapmak, yapanlara destek olmak, araştırma sonuçlarını yayınlamak.
i) Alevi inanç önderleri olan dede ve zakirlerin yetiştirilmesi için gerekli olan eğitim ve desteğin verilmesi, mevzuattaki ilgili düzenlemeler için girişimde bulunmak.
j) Ticari, sanayi, tarımsal, teknolojik, sosyal ve kültürel (eğitim, hizmet, sağlık, sanat, spor, vb.) alanlarda faaliyet gösterecek birlikler, şirketler, ortaklıklar, işletmeler, tesisler kurmak, kurulmuş olanlara ortak olmak, iş ortaklıkları geliştirmek, organizasyonlar yapmak, işletmek veya işlettirmek.
k) Menkul ve gayrimenkul almak ve satmak, devir ve ferağ etmek, kiralamak ve kiraya vermek, yasalar çerçevesinde bağış ve ipotek işlemleri yapmak.
l) Amacına uygun olarak müzik, plastik sanatlar, yazma ve nadir eski eserleri açığa çıkarmak, görüntülü ve sesli eserlerin derlemesini yapmak, bu konularda envanter çalışmaları hazırlamak.
m) Yetim, yaşlı ve muhtaçlar için bakımevleri, huzurevleri, aşevleri açmak ve sağlık hizmetleri vermek.
n) Her derecede eğitim ve öğretim kurumları, meslek ve meslek yüksekokulları, enstitüler, üniversiteler, yükseköğretim kurumları kurmak işletmek, kurulmuş veya kurulacaklara iştirak etmek, kreş, anaokulu, kampüs, öğrenci yurdu, iş yurtları, laboratuvar kurmak ve işletmek.
o) Cem ve Kültür Evleri, aşevleri ve eğitim tesisleri yaparak faaliyete geçirmek; buna dair yerel yönetimler, diğer kamu kurum ve kuruluşları ya da özel ve tüzel kişilerden malzeme, işçilik, arsa ve bina yardımı almak, gerektiğinde bağış, vasiyet, tahsis, satın alma yoluyla arsa ve bina edinmek.
p) Sağlık tesisleri, poliklinikler ve hastaneler kurmak ve işletmek veya işlettirmek; buna dair belediye, diğer kamu kurum ve kuruluşları ya da özel ve tüzel kişilerden arsa ve bina yardımı sağlamak.
q) Öğrencilere ve bilim, sanat, spor, vb. alanlarında teşvik amaçlı burs, ödül, kredi vermek, ayni yardımlarda bulunmak.
r) Doğal afet ve kriz dönemlerinde ayrım gözetmeksizin yardım etmek ve kampanyalar düzenlemek, doğal afet bilincinin ve güvenliğinin geliştirilmesi amaçlı faaliyetlerde bulunmak.
s) Faaliyet alanları kapsamında gerektiğinde ilgili kurumlardan izin almak kaydı ile yurtiçi ve yurtdışından bağış ve kredi temin etmek.
t) Amacına uygun kuruluşlar ile koordinasyon ve sosyal dayanışma sağlamak, aynı maksatla yurtiçi ve yurtdışında faaliyet gösteren kuruluşlara üye olmak, federasyon veya konfederasyon kurmak, birlikte proje gerçekleştirmek veya yardımlaşmak, yurtdışında faaliyette bulunmak.
u) Kamu kurum ve kuruluşları ile faaliyet alanlarına giren konularda işbirliği yapmak, ortak proje yürütmek.
v) Yurtiçi ve yurtdışında kültürel ve turistik amaçlı geziler düzenlemek.

VAKFIN AMACINI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN YAPABİLECEĞİ İŞ VE İŞLEMLER :

Madde 6.

Vakıf amacına ulaşmak için;
a) Yasal sınırlamalar dışında miktar ve değeri kısıtlanmamış taşınır ve taşınmaz mallara bağış, vasiyet, satın alma ve kiralama yoluyla sahip olmaya ve kullanmaya,
b) Vakıflara ilişkin yasal hükümleri uyarınca sahip oldukları menkul ve gayrimenkulleri satmaya, devir ve ferağ etmeye, gelirlerini almaya ve harcamaya,
c) Vakıf malvarlığına giren bir ya da birden çok taşınmaz mal veya gelirlerini bir ya da birçok kez yatırımda kullanmaya,
d) Vakıf amaç ve hizmet konularına aykırı olmamak koşulu ile yapılacak bağış, vasiyet, satın alma ve diğer yollarla sahip olduğu taşınır ve taşınmaz malları ve paraları yönetim ve tasarrufa,
e) Menkul değerleri almaya ve vakfın amacı doğrultusunda bunları değerlendirip satmaya,
f) Vakfın amaçlarına benzer çalışmalarda bulunan yurtiçi ve yasal izin alındığında yurtdışındaki vakıflar, gerçek ve tüzel kişiler ile işbirliği yapmaya,
g) Kamu kurum ve kuruluşları dışındaki gerçek ve tüzel kişilerden yardım almaya, bu yardımı sağlamak için anlaşmalar yapmaya,
h) Taşınmaz malların irtifak, intifa, sükna, üst rehin, ipotek gibi mülkiyetten gayri ayni haklarını kabule, bu hakları kullanmaya,
i) Olan ya da olacak gelirleri ile kuracağı sözleşmelere ilişkin taşınır ve taşınmaz mallar için rehin ve ipotek dahil her türlü güvenceleri almaya, geçerli banka kefaletlerini kabule,
j) Vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projeler ve her türlü çalışmalardan gelir elde etmeye,
k) Vakfa gelir sağlamak amacı ile olağan işletme ilkelerine göre çalışacak iktisadi işletmeler, ortaklıklar kurmaya, kurulu olanlara iştirake, bunları doğrudan işletmeye ya da denetimi altında bir işletmeciye işlettirmeye,
l) Vakfın amaç ve hizmet konularından birinin ya da tümünün gerçekleştirilmesi için yararlı ve gerekli görülen girişim, tasarruf, mal edinme, inşaat ve benzeri sözleşmeleri yapmaya Türk Medeni Kanunu çerçevesinde izinli ve yetkilidir. Vakıf bu yetki ve gelirlerini Türk Medeni Kanunu’na aykırı amaçlarla kullanamaz.

VAKFIN KURULUŞ MAL VARLIĞI :

Madde.7

Vakfın kuruluş malvarlığı;
kurucu Kağıthane Hacı Bektaş Veli Eğitim ve Kültür Derneği tarafından vakfa tahsis edilmiş olan;
İstanbul ili, Kağıthane İlçesi Nurtepe Mahallesi adresinde bulunan 3305 m2 yüzölçümlü, 4806 Ada, 1 Parsel nolu taşınmaz, bu parselde yer alan 4077 m2’lik bina,
Nevşehir ili, Hacıbektaş İlçesi, Savat Mahallesi, 718 Ada, 6 Parsel nolu 984 m2 yüzölçümlü imar parseli,
34 BV 0581 Plakalı 2006 model Volkswagen marka kamyonet (Cenaze taşıma aracı),
34 YR 9953 plakalı 2011 model Volkswagen otomobil,
100.000 TL (yüzbintürklirası) vakfın kuruluş malvarlığıdır.
Kuruluş malvarlığı vakfın kurulmasını müteakip malvarlığına yapılacak ilavelerle arttırılabilir.

VAKFIN ORGANLARI :

Madde.8

Vakfın organları aşağıda gösterilmiştir.
a) Mütevelli Heyet
b) Yönetim Kurulu
c) Denetim Kurulu

MÜTEVELLİ HEYET :

Madde 9.

Vakfın Mütevelli Heyeti, ekli listede adları yazılı gerçek kişilerden oluşan 73 kişidir. Mütevelli heyet üye sayısı, mütevelli heyetin çoğunluk kararı ile değişebilir. Vakıf üyesi veya vakıf üyesi olmayıp vakfa hizmet ve katkıda bulunanlar, mütevelli heyetin 2/3 çoğunluk kararı ile mütevelli heyet üyeliğine seçilebilir. Mütevelli heyete seçilecek yeni üye sayısı her yıl mütevelli heyet üye sayısının %10’nunu geçemez.

MÜTEVELLİ HEYETİNİN GÖREV VE YETKİLERİ :

Madde 10.

Mütevelli Heyet vakfın en yüksek karar organıdır. Mütevelli heyetin yetkileri;
a) Yönetim kurulunu seçmek,
b) Denetim kurulunu seçmek,
c) Vakıf yönetim kurulunca hazırlanan faaliyet raporu ile denetim kurulu raporlarını görüşüp incelemek, yönetim kurulunun ibrası konusunda karar vermek,
d) Yönetim kurulunca hazırlanacak vakıf iç tüzesi tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
e) Yönetim kurulunca hazırlanacak yıllık bütçe tasarılarını aynen veya değiştirerek kabul etmek,
f) Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı verilip verilmeyeceğini, verilecekse miktarını belirlemek,
g) Gerektiğinde vakıf senedinde ilave ve değişiklikler yapmak, vakfın feshi ve tasfiyesine karar vermek,
h) Vakfa yeni mütevelli heyet üyelerini seçmek ve mütevelli heyet üyeliğine son vermek,
i) Vakıf faaliyetleri konusunda genel politikaları belirlemek ve vakıf senedi hükümlerinin yerine getirilmesini sağlamak,
j) Üye aidatlarını değiştirmek ve yeniden belirlemek,
k) Amacına uygun kuruluşlar ile koordinasyon ve sosyal dayanışma sağlamak, aynı amaçla faaliyet gösteren kuruluşlarla birlikte federasyon veya konfederasyon kurmak, kurulu olanlara üye olmak veya ayrılmaktır.

MÜTEVELLİ HEYET TOPLANTI ZAMANI VE KARAR YETER SAYISI :

Madde 11.


a) Mütevelli heyet; ilk toplantısını vakfın tescilini müteakip 3 (üç) ay içinde yapar.
b) Mütevelli heyet; yönetim kurulu kararı ile senede bir kez seçimsiz, 3 yılda bir seçimli olarak, gündeme ilişkin konuları görüşmek üzere her yıl Aralık ayında olağan olarak toplanır.
c) Mütevelli heyet; bilanço ve çalışma raporlarının onaylanması konularını görüşmek üzer Şubat ayı içinde her yıl olağan olarak toplanır.
d) Mütevelli heyet; yönetim kurulunun gördüğü lüzum üzerine veya mütevelli heyet üyelerinin en az beşte üçünün (3/5) yazılı olarak yönetim kurulundan talepte bulunmaları halinde olağanüstü toplanabilir.
e) Olağan ve olağanüstü toplantılarda, gündemde yer almayan konular görüşülemez. Ancak, olağan toplantıda divanın teşkilinden hemen sonra hazır bulunanların en az beşte ikisinin (2/5) yazılı önerisi ile senet değişikliği ve vakıf organları ile vakfa yükümlülük ve sorumluluklar yükleyecek konular dışında gündeme madde ilavesi yapılabilir.
f) Toplantı tarihi, yeri, saati ve gündemi, toplantı gününden en az yedi (7) gün önce imza karşılığı, iadeli mektup veya telefon. SMS, elektronik posta gibi iletişim araçlarından en az biri kullanılarak duyurulur.
g) Mütevelli heyet üye tamsayısının an az beşte üçü (3/5) ile toplanır. Çoğunluk sağlanamadığı takdirde toplantı, bir (1) hafta sonra aynı gün ve saatte aynı yerde salt çoğunluk aranmaksızın yapılır. Ancak ikinci toplantıda toplantı yetersayısı üye tamsayısının beşte ikisinden (2/5) az olamaz.
h) Mütevelli heyette kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla alınır. Oyların eşit olması halinde, divan başkanının oyu iki oy sayılır. Oylamanın ne şekilde yapılacağı ayrıca karara bağlanır. Her üyenin tek oy hakkı vardır ve oyunu bizzat kullanır. Vakıf senedinde yapılacak değişiklik, düzeltme veya ilaveler için karar yeter sayısı üye tamsayısının beşte üçüdür (3/5).

YÖNETİM KURULU :

Madde 12.


a) Vakıf yönetim kurulu, mütevelli heyetçe üç (3) yıllığına seçilecek 13 asil ve 13 yedek üyeden oluşur.
b) Yönetim Kurulu, mütevelli heyeti ve vakıf üyeleri arasında seçilir.
c) Yönetim Kurulunun ilk toplantısında başkan, başkan vekili, iki başkan yardımcısı, sekreter ve muhasip üye seçilerek görev taksimi yapılır.
d) Görev süresi bitmeden herhangi bir sebeple yönetim kurulu üyeliği sona eren üyenin yerine, ilk sıradaki yedek üyeden başlamak üzere yedek üyeler sırasıyla yönetim kurulu üyesi olarak göreve çağrılır.
e) Yönetim kurulu en az ayda bir kez salt çoğunluk ile toplanır. Geçerli mazeret olmadan arka arkaya 3 toplantıya katılmayan yönetim kurulu üyesi bu görevden çekilmiş sayılır.
f) Yönetim kurulunca toplantıya katılan üye sayısının yarısından bir fazlası ile karar alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın oyu iki oy sayılır.
g) Yönetim kurulunca alınan kararlar noter onaylı karar defterine yazılarak imzalanır.

YÖNETİM KURULU'NUN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI :

Madde 13.

Yönetim kurulu, vakfın idare ve icra organıdır. Bu sıfatla yönetim kurulu:
a) Vakıf amacı doğrultusunda her türlü kararı alır ve uygular,
b) Mütevelli heyetçe belirlenen genel politikalar ışığında vakıf faaliyetlerinin düzenli ve verimli olarak yürütülmesini sağlar. Bu bağlamda gerekli iç tüzesi tasarılarını hazırlar ve mütevelli heyetinin onayına sunar,
c) Vakıf malvarlığının değerlendirilmesi ve yeni mali kaynaklara kavuşturulması hususunda gereken çalışmaları yapar,
d) Vakıf tüzel kişiliği adına, bütün gerçek ve tüzel kişilerle hukuki, mali ve sair konularda gerekli girişimlerde bulunur ve işlemler yapar,
e) Görev, yetki ve sorumlulukları açıkça önceden belirlenmek kaydıyla gerektiğinde vakfa müdür atar, vakıf genel sekreterliği veya benzeri yardımcı birimler oluşturabilir, gerektiğinde görevlerine son verir,
f) Vakıfta istihdam edilecek personeli belirler, atamasını yapar, ücretlerini tayin eder, gerektiğinde işlerine son verir,
g) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde, yurtiçinde ve yurtdışında şube ve temsilcilik açılmasına ve kapatılmasına karar verir, bu hususta gereken işlemleri yapar,
h) Vakfın muhasebe işlerini takip ve kontrol eder, hesap dönemi sonunda gelir-gider cetveli ve bilançolarını düzenleyerek ilgili idareye gönderilmesini ve ilanını sağlar,
i) Mütevelli heyetin kabul ettiği yıllık bütçeyi uygular,
j) Mütevelli heyet toplantıları ile ilgili hazırlık işlemlerini yerine getirir,
k) Mütevelli heyet toplantılarında döneme ait vakıf faaliyet raporunu ibraya sunar,
l) İlgili mevzuat ile Vakıf Senedi ve vakıf iç tüzesinin gerektirdiği diğer görevleri yapar,
m) Amacına uygun kuruluşlar ile koordinasyon ve sosyal dayanışma sağlar, aynı amaçla faaliyet gösteren kuruluşlarla birlikte federasyon veya konfederasyon kurmak, kurulu olanlara üye olmak veya ayrılmak,
n) Yönetim kurulu federasyon veya konfederasyonlarda görev alacak delegeleri belirler.

VAKFIN TEMSİLİ :

Madde 14.

Vakfı yönetim kurulu temsil eder. Yönetim kurulu bu temsil yetkisini yönetim kurulu başkanına, başkan vekiline veya başkan yardımcılarına devredebilir. Yönetim kurulu; genel veya belirli hal ve konularda belirteceği esaslar kapsamında kendi üyelerinden bir veya birkaçını, yetkili memur ve memurlarından herhangi bir veya birkaçını, temsilci veya temsilciliklerini, herhangi bir sözleşmeyi akdetmeye, mukavele, hukuki belge veya senedi vakıf nam ve hesabına düzenleme ve devretmeye yetkili kılabilir.

DENETİM KURULU :

Madde 15.

Denetim kurulu, mütevelli heyet adına vakfın faaliyet ve hesaplarını denetlemek için kurulmuş bir organdır. Denetim kurulu, mütevelli heyetçe tümü kendi içinden olmak üzere üç yıl için seçilecek 3 kişiden oluşur. Ayrıca mütevelli heyetten olmak üzere 3 yedek üye seçilir. Herhangi bir sebeple ayrılan asil üye yerine sırasıyla yedek üyeler göreve çağrılır. Denetim kurulu, incelemelerini tüm defter, kayıt ve belgeler üzerinden yapar. Hesap dönemi itibari ile düzenlenecek rapor, mütevelli heyet toplantısından en az 15 (on beş) gün önce mütevelli heyet üyelerine gönderilmek üzere yönetim kuruluna verilir.

HUZUR HAKKI :

Madde 16.

Kamu görevlileri dışındaki yönetim ve denetim kurulu üyelerine huzur hakkı veya ücret verilip verilmeyeceğini, verilecekse bunun miktarını mütevelli heyet belirler.

VAKIF ÜYELİĞİ :

Madde 17.

Vakıf, mütevelli heyeti üyesi, asil üye ve fahri üye olmak üzere üç tür üyeye sahiptir. Üyeler gerçek ya da tüzel kişiler olabilirler.

Tüzel kişiler üyeliklerini, yetkili organlarında saptayacakları ve Vakıfa üye olmalarını izleyen bir ay içinde Vakıfa yazılı olarak bildirecekleri gerçek kişiler aracılığıyla sürdüreceklerdir. Tüzel kişilerin bu temsilcilerini değiştirebilme hakları saklıdır.

Asil üyelik için Vakıfa yazılı olarak başvuranlar arasında yönetim kurulunca önerilip üyelikleri mütevelli heyet tarafından uygun görülenler mütevelli heyet tarafından saptanacak tutarın altında kalmayacak miktarı bağışlayarak asil üye olurlar.

Asil üyeler, Vakıfın amacıyla bağdaşmaz bir tutum takındıkları takdirde yönetim kurulunun önerisi ve mütevelli heyet kararıyla üyeliklerini kaybederler. Asil üyenin üyeliği, üyeliğine yukarıda belirlenen biçimde son verilmedikçe, gerçek kişilerde yaşam boyu, tüzel kişilerde de hukuki varlıkları sürdükçe devam eder.

Her yıl Vakıfa üye yapılacak asil üye sayısı, mütevelli heyet üye sayısının %20’sini aşamaz.

Vakıfın amacı doğrultusunda önemli hizmetler vermiş gerçek ve tüzel kişilere, yönetim kurulu önerisi ve mütevelli heyet kararıyla “fahri üyelik” verilebilir. Fahri üyeler vakıf çalışmalarına katılır; oy kullanamazlar.

ÜYELİK AİDATI :

Madde 18.

Üyelerden vakıfa girişlerinde ve üyeliklerinin devamınca iki tür aidat alınır.
Vakıfa ilk defa üye olacaklardan “üye giriş aidatı”, üyeliklerinin devamında her yıl, “yıllık üye aidatı” alınır.

Vakıf üyeliği için gerekli giriş aidatı;
gerçek kişiler için 250 TL (ikiyüzellitürklirası),
tüzel kişiler için 1500 TL ’dir (binbeşyüztürklirası).

Vakıf Senedi’nin tescilinden sonra mütevelli heyeti üyeliği giriş ücreti;
gerçek kişiler için 1000 TL (bintürklirası),
tüzel kişiler için 2500 TL’dir (ikibinbeşyüztürklirası).

Aidat;
gerçek kişiler için aylık 20 TL (yirmitürklirası), yıllık 240 TL (ikiyüzkırktürklirası),
tüzel kişiler için aylık 125 TL (yüzyirmibeştürklirası), yıllık 1500 TL’dir (binbeşyüztürklirası).

Gecikmiş aidatlar için faiz uygulamak yönetim kurulunun yetkisindedir.
Yıllık aidat; yönetim kurulunun önerisi ile mütevelli heyetçe belirlenir.

Aidat borcu bulunmayan üyeler mütevelli heyet kararıyla vakıf organlarında görev alabilirler.

Üyeler vakıf tesislerinden yararlanabilir, vakıf kartı taşıyabilirler. Üyeler her türlü vakıf faaliyetlerine katılabilir, görüş ve öneride bulunabilirler.

ÜYELİĞİN SONA ERMESİ :

Madde 19.

Aşağıda belirtilen hallerde Vakıf üyeliği sona erer.
a) Ölüm,
b) Yazılı olarak istifa etmek,
c) Yıllık üye aidatını ödememek,
d) Vakıf çalışma düzenini bozan ve yükümlülüklerini yerine getirmeyen, vakıfın amacına aykırı tutum ve davranışlar içinde bulunan, vakıf organlarının kararlarına aykırı davranan üyeler, Yönetim Kurulu kararıyla üyelikten çıkarılırlar. Vakıf üyeliği sona erenler vakıftan herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunamazlar.

Vakıf üyeleri, üyelik ve üyelikten dolayı kazandıkları veya kazanacakları hak ve menfaatleri herhangi bir şekilde başkasına devir, temlik veya başkası lehine takyit edemezler. Bu husustaki her türlü akit ve taahhütler hükümsüzdür.

Madde 20.

Vakfın gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
a) Vakfın amacına uygun her türlü şartlı, şartsız bağışlar ile yardımlar,
b) Vakıf faaliyetlerinden elde edilecek gelirler,
c) İktisadi işletmeler, iştirakler ve ortaklıklardan, her türlü iktisadi ve ticari faaliyetten sağlanacak gelirler,
d) Vakıf menkul ve gayrimenkulleri ile diğer varlık ve haklarının değerlendirilmesi ile sağlanacak gelirler,
e) Ulusal ve uluslararası fonlardan alınacak hibeler,
f) Vakfın şube gelirlerinden aktarılacak paylar,
g) Vakıf üyelerinin ödeyecekleri giriş aidat ücreti ve aylık üyelik aidatları.

VAKFIN GELİRİNİN TAHSİS VE HARCANACAĞI YERLER :

Madde 21.

Vakfın yıllık brüt gelirlerinin en az üçte biri (1/3) yönetim ve idame giderleri ile ihtiyata ve vakfın malvarlığını artırıcı yatırımlara, kalan üçte ikisi (2/3) ise vakfın amacına uygun faaliyetleri hayata geçirmeye kullanılır. Yönetim kurulu gerektiğinde vakfın yıllık brüt gelirinden, vakfın amacına uygun faaliyetlerin hayata geçirilmesinden sonra arta kalan miktarını bir sonraki yılın brüt gelirlerine aktarabilir.

RESMİ SENET DEĞİŞİKLİĞİ :

Madde 22.

Vakıf Senedi’nde yapılacak değişiklikler; yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üyelerinin en az beşte birinin (1/5) yazılı teklifi üzerine mütevelli heyet üye tamsayısının en az beşte üçünün (3/5) onayı ile alınacak karara istinaden, noterce resen tadil senedi düzenlenmesi, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün onayı ve yargı kararı ile yapılır.

VAKFIN SONA ERMESİ :

Madde 23.

Vakıf amacına ulaşmak için yeterli olanaklara sahip olamaz hale gelmiş ve bu durum düzeltilemez nitelikte ise yönetim kurulunun da önerisi dikkate alınarak mütevelli heyet kararıyla vakfın feshine karar verilebilir. Ancak bu durumda dahi mütevelli heyetçe vakfın tüm olanak ve kaynakları değerlendirilerek bu mal varlıklarının daha dar bir alanda kullanılarak amaçların kısmen de olsa hayata geçirilmesini hedeflemek esastır. Mütevelli heyetin fesih kararı alması durumunda fesih işlemleri için yargıya başvurulur. Mahkemece fesih işlemleri başlatıldığında Mütevelli heyeti tasfiye kurulu olarak görev yapar. Mahkemenin tasfiye kurulunun mütevelli heyeti dışında üyelerden oluşturulmasını istemesi durumunda mütevelli heyet yeni bir kurulu mahkemeye önerir. Vakfın feshi, ancak yönetim kurulunun veya mütevelli heyet üye tamsayısının beşte iki (2/5) yazılı teklifi ve mütevelli heyet üye tamsayısının beşte üçünün (3/5) onayı ile mümkündür. Vakfın feshi halinde borçların tasfiyesinden arta kalan mal ve haklar, mütevelli heyet tarafından belirlenecek aynı amaçla faaliyet gösteren bir vakfa veya kuruluşa devredilir.

GEÇİCİ HÜKÜMLER :

Geçİcİ Madde 1-

Vakfın kurucu yönetim kurulu, “Kâğıthane Hacı Bektaş Veli Eğitim ve Kültür Derneği” üyelerinden aşağıda isimleri yazılı kişilerden oluşmuştur.
1. Zeynal Şahan
2. Fevzi Tumri
3. Mehmet Başyiğit
4. Haydar Ateş
5. İlkay Öztürk
6. Bektaş Ermiş
7. Kemal Tatar
Geçici yönetim kurulu, vakfın tescil tarihinden itibaren en geç bir ay içerisinde mütevelli heyeti toplantıya çağırmakla yükümlü olup, bu süre içinde senette belirtilen görev ve yetkililere sahiptir.

Geçİcİ Madde 2-

Vakfın tescili için gerekli tüm işlemleri yapmak üzere Zeynal Şahan ve Haydar Ateş yetkili kılınmıştır.
Kurucu Üye                Kurucu Üye
Zeynal Şahan             Haydar Ateş

Ekleri :

1-

Kağıthane Hacı Bektaş Veli Eğitim ve Kültür Derneği'ne ait
292 ( ikiyüzdoksaniki ) kişiden oluşan güncel Üye Listesi.

2-

Kağıthane Hacı Bektaş Veli Eğitim ve Kültür Derneği'nce belirlenen
73 ( yetmişüç ) kişiden oluşan Mütevelli Heyet Listesi.

3-

Kağıthane Hacı Bektaş Veli Eğitim ve Kültür Derneği tarafından Vakıf malvarlığı olarak tahsis edilen,
a) İstanbul İli, Kağıthane İlçesi, Nurtepe Mahallesi, Menekşe Sok. No:38 adresinde bulunan 4806 Ada, 1 Parsel nolu 3305 m2 yüzölçümlü parsel üzerinde yer alan mevcut 4 katlı 4077 m2 betonarme bina.
b) Vakıf hesabına yatırılacak 100.000TL'ye ( yüzbintürklirası ) ait banka dekontu.